Chia - Semínka
Chia - Semínka
Chia - Semínka
Chia - Semínka
Chia - Semínka

Chia
Semínka

Salvia Hispanica, Šalvěj Hispánská
Produkt z Argentiny

Varianta: 1000g
Doručíme ve středu 7.12.
249 Kč 129 Kč
Přihlašte se a získejte lepší cenu
Našim věrným zákazníkům dáváme lepší ceny.
Přihlásit se
Jiné formy: Semínka
 
V oblasti latinské a střední Ameriky se pěstuje metr vysoká jednoroční bylina s názvem Salvinia Hispanica, neboli Šalvěj Hispánská. Její semínka jsou jedlá a dobře známá. Určitě jste o nich už slyšeli, jedná se totiž o dobře známá Chia semínka. Jejich blahodárné účinky na lidský organismus znali už bájní Aztékové, kteří je používali jako potravinu, ale i jako platidlo. Navzdory tomu se do moderního podvědomí dostaly až po vítězství domorodého Američana z kmene Tarahumara v běhu na 100 mil. Učinil tak ve věku 55 let bez jakékoli přípravy nebo výbavy. Po bližším zkoumání se zjistilo, že značnou část jeho stravy činily Chia semínka.
100g Chia semínek obsahuje
Bílkoviny 20g
Sacharidy 25g
Tuky 30g
Vláknina 35g

 

 
Z hlediska složení jsou Chia semínka nutričním skvostem. Při pohledu na tabulku sice můžeme laborovat s vysokým obsahem tuku, což by 31,5% bylo, kdyby se ze 2/3 nejednalo o Omega-3 mastné kyseliny. Jak dobře víme, jsou tyto kyseliny pro náš organismus prospěšné. Nutno dodat, že se jedná o 9x vyšší hodnotu, než například u sóji. Další položkou pro pozastavení je vláknina, které obsahuje 30,7%. Krom toho, co obsahuje, bychom si měli říct i co neobsahuje. Chia semínka totiž neobsahují lepek, což je pro dnešní trend jménem - Zdravý životní styl, nenahraditelné.
Snadné hubnutí s Chia semínky
Pokud snad hledáme produkt, který by nám pomohl v hubnutí, dají se Chia semínka považovat za hubnoucí zázrak. Díky jejich složení obsahují dostatek živin, vitamínů i minerálů, aby dokázaly posloužit svému účelu. Během nesprávného hubnutí často dochází ke ztrátám svalové hmoty vlivem špatné stravy. Stejně tak ubývá vitamínů a minerálů. To se nám Chia semínky nemůže stát. Jejich složení obsahuje dostatek bílkovin, abychom dokázali podpořit svalovou hmotu, ale i dost minerálů a vitamínů pro podporu celkového organismu. Hlavním kouzlo přichází u obsahu tuku a vlákniny. Tuk jsou z velkého množství Omega-3 mastné kyseliny, které jsou pro naše tělo prospěšné. Spolu s vysokým obsahem vlákniny tak oddálíme pocit hladu, což je při dietách a hubnutí potřebný efekt. Chia tak působí jako skvělý pomocník při našich dietách.
Denní dávka
Dávkování Chia semínek se nedá jednoznačně určit. Standardně se udávají dvě polívkové lžíce denně. Každopádně vyšším dávkováním nic nezkazíme. Naopak se sportovcům s aktivní tělesnou zátěží doporučují větší dávky Chia semínek, které tak tělu dodají dostatek živin a energie. Pamatujme však, že nic se nesmí přehánět.
Jak užívat
Chia se dají používat hned několika způsoby. Buď je můžeme konzumovat v základní formě. Zde se nabízí jejich míchání do jogurtu, přidávání při pečení a podobné. Stejně tak je můžeme smíchat s vodou či mlékem a nechat je pár hodin odstát. Tím se vytvoří gel, ze kterého se skvěle dělá kaše, pudink a obdobné pokrmy. Existuje i mnohem pohodlnější řešení. Zkrátka vložíme Chia do sklenice, zalijeme je vodou a nechám chvilku louhovat. Následně můžeme tento nálev pít.
Chia v těhotenství
Z hlediska všeobecného přispívání našemu organismu se nezakazuje konzumace Chia semínek v těhotenství. Jelikož mají blahodárný vliv pro nás, budou ho mít i pro rostoucí plod. Tak jako tak se nic nemá přehánět a jejich konzumace by v tomto období měla podléhat konzultaci s lékařem. Jejich schopnost redukce cukru v krvi by nemusela mít dobrý vliv na případnou těhotenskou cukrovku.
 
Související zboží
Chia - Semínka

Chia

Semínka

- 48%
63 Kč 33 Kč
/ 250g
Skladem
Přidat do košíku