Chia - Semínka
Chia - Semínka
Chia - Semínka
Chia - Semínka

Chia
Semínka

Salvia hispanica, Chia, Šalvěj Hispánská
Produkt z Argentiny

Kouzelná semínka, která jsou po staletí užívány domorodými kmeny. Celý popis
Pozor, poslední 2 balení skladem
Objednejte do 15:00 a doručíme v úterý 20.11.
Přihlašte se a získejte lepší cenu
Našim věrným zákazníkům dáváme lepší ceny.
Přihlásit se
Šalvěj hispánská (Salvia hispanica) běžně známá jako Chia se poslední dobou stává jednou z nejpopulárnějších rostlin na trhu se zdravou výživou. Slovo „chia“ lze volně přeložit jako mastná, což dokazuje i fakt, že obsahují omega – 3 mastné kyseliny, které podporují správnou funkci mozku. Již pro staré Aztéky byla Šalvěj hispánská důležitým zdrojem potravy, který si brali na vojenské výpravy, aby si udrželi fyzickou kondici a měli dostatek energie. Chia pro ně byla natolik hodnotnou rostlinou, že ji používali jako platidlo, či jí užívali k uctění bohů.
Šalvěj hispánská je jednoletá bylina, která dorůstá do výšky jednoho metru. Listy mají zelenou barvu, jsou vstřícné a na délku měří 4 – 8 cm a na šířku 3 – 5 cm. Květy mají fialovou nebo bílou barvu. Chia je pěstována už více jak 4000 let v oblastech Jižní a Střední Ameriky, konkrétně v Mexiku, Bolívii, Argentině a Ekvádoru. Chia je náročná na pěstování, což zvyšuje její cenu, jelikož nemůže být pěstována všude.
Složení
Chia semena jsou skutečnou pokladnicí důležitých minerálů a jiných složek, která jsou základem pro zdravé fungování lidského těla. Chia semena obsahují zinek, železo, hořčík, draslík, fosfor a vlákninu, která tvoří jednu třetinu hmotnosti semene. Dále mají vysoký obsah proteinů, boronů, vápníku (x více než se ho nachází v pasterizovaném mléce) a omega-3 a 6 mastné kyseliny (9x více než obsahuje sója a ostatní semena). Z vitamínu jsou to vitamín A, B (dokonce i unikátní vitamín B 17), C a E
Užívání
Semínka chia se konzumují i vcelku, Šalvěj hispánská je chlorofylní rostlina, která na sebe dokáže vázat vodu a tím pádem v žaludku vytvoří gel, který slouží jako fyzická bariéra mezi sacharidy a trávicími enzymy. Chia semena mohou konzumovat diabetici, sportovci i lidi, kteří dodržují diety. Pro lepší příjem všech živin, které nám tato superpotravina přináší, je lepší semínka rozdrtit. Chia semena jsou přírodním zdrojem vápníku, který ocení především kojící ženy, kterým značně padají vlasy nebo se lámou nehty. Chia semena nejsou závadná a proto je mohou konzumovat těhotné ženy i děti, které dostanou do těla důležité minerály a vitamíny a navíc si upevní imunitu.
Jak užívat
Nejjednodušším způsobem je přidávat je úplně do všeho – do salátů, toastů, omáček, jogurtů, pudingů, prostě do všeho, na co zrovna máte chuť. V Americe si lidé dokonce semínky posypávají i zmrzlinu. Semena jsou skoro bez chuti, takže nebudou ovlivňovat chuťový profil vašeho pokrmu.Optimální denní dávka by neměla přesáhnout max. 15g semínek.
Jsou oblíbeným doplňkěm pro sportovce, odtud se jim říká runnerfood. Vhodné jsou také pro lidi, kteří se potýkají se zvýšeným vypětím psychických sil. Dále jsou nedílnou součástí vegetarianské a veganské stravy. Tato semena si opravdu zaslouží být označována jako superpotravina.
 
Jak si poradit s chronickou únavou?
17.května 2018
Máte pocit, že jste neustále unavení? Jste už unavení Vaší věčnou únavou? Únavu známe všichni při infekčních chorobách, při teplotě nebo delším večírku. Pokud je však únava dlouhodobá, je možná na čase se zamyslet a alespoň si přečíst nějaký článek. Botanic zná odpovědi na Vaše trápení! Zobrazit více
Nemůžete spát? Víme, jak na zdravý spánek!
16.března 2018
Spánek je neodmyslitelnou součástí našich životů. Dostatečný spánek nám dodá spoustu energie a pozitivní nálady. Pokud Vás ale trápí neustálá únava a nemůžete večer usnout, přečtěte si, jakou dodržovat spánkovou hygienu a jaké bylinky působí na nespavost! Zobrazit více
Vaříme zdravě s Chia semínky
13.února 2018
Chia semínka patří mezi superpotraviny prospěšné pro naše zdraví a měli bychom je pravidelně zařazovat do svého jídelníčku. Z chia semínek připravíte výtečný pudink, kaši nebo si je můžete přidat do bílého jogurtu. A pro labužníky máme skvělý tip na chia olej, který si zvládnete udělat i v domácích podmínkách. Zobrazit více
Jak skladovat bylinky
12.února 2018
Bylinky používáme k dochucování jídel, léčbě různých zdravotních neduhů a posílení těla a ducha. Víte ale, jak bylinky správně skladovat, aby neztratily své aroma, prvotřídní jakost a léčivé vlastnosti? Zobrazit více
Postupy sušení potravinových doplňků
12.února 2018
Potravinové doplňky dodávají organismu živiny, které nepřijme v dostatečné míře z běžné stravy. Příznivě ovlivňují naše zdraví a mohou působit jako prevence před onemocněním nebo podpořit stávající léčbu. Přemýšleli jste ale nad tím, jak se takové potravinové doplňky vyrábí? Používají se k tomu různé metody sušení, jež jsou šetrné k účinným látkám. Prozradíme vám, na jakém principu fungují jednotlivé postupy. Zobrazit více
Zatočte s bolestí přírodní cestou – bylinkami!
24.ledna 2018
Bolest nás dokáže ochromit a vyřadit z běžného provozu. Nenechte se jí ovládnout a vyzbrojte se bylinkami, které potlačí bolest a navrátí Vám ztracenou rovnováhu. Vyměňte chemické léky za bylinky s minimem nežádoucích účinků a zatočte s migrénou a různými bolestmi těla. Zobrazit více
Od baby kořenářky k moderním analytickým metodám
01.prosince 2017
Moderní doba je zvídavá a analytická. Nestačí jen zkušenosti našich babiček a moderních bylinkářů. Chceme vše vědět přesně. Zkoumáme, z čeho se byliny skládají, kolik a jakých látek obsahují a které z nich a v jakém množství jsou nám vlastně prospěné. Zobrazit více