Triticum spp. (Mladá pšenice)

Triticum spp.

Mladá pšenice

Weizen gras, Wheatgrass, Triticum
Kategorie:
Léčivé byliny
Původ:
Asie
Vhodné kombinace:
Toto zboží již nenabízíme
 
Mladá pšenice by mohla bez nadsázky patřit k jedněm z nejstarších doplňků na světě. Její účinky znali a využívali již staří Egypťané a obyvatelé Mezopotámie před více jak 5000 lety. Během staletí však Mladá pšenice téměř vymizela z podvědomí lidí. Teprve kolem roku 1940 se opět dostává k lidem, čímž si začíná razit cestu k úspěchu. Postupně se začala masivně užívat, díky čemuž neustále nabírá na popularitě. Existuje jeden člověk, bez kterého bychom dnes nejspíše ani nečetli tyto řádky. Byla to vědkyně jménem Ann Wigmore. Tato mimořádná žena zasvětila výzkumu celý svůj život. Její výroky ohledně Mladé pšenice a zbylých Zelených potravin jsou stále často citované. Může za to především fakt, že sama produkty užívala, díky čemuž mohla poskytnout adekvátní a relevantní poznatky. při výrobě jsou důležité správně zvolené pracovní postupu přípravy. Musí být jednoduchý, ale také šetrný a efektivní. Rostlinka se poseká po dosažení výšky 30 centimetrů. Dalším krokem je odšťavnění a plošné sušení při teplotách cca 31 stupňů celsia. Dodržení této teploty je důležité především kvůli zachování všech aktivních látek, které mají na náš organismus blahodárné účinky. Tyto účinky jsou přímo odvozené od látek obsažených v Mladé pšenici. Jaké jsou tyto látky?
 
Složení Mladé pšenice
Ve 100g Mladé pšenice nalezneme:
Energie 300kcal
Bílkoviny 22g
Sacharidy 40g
Tuky 2g
Chlorofil 300mg
 
K tabulce je nutné dodat, že se jedná o relativní poměry, které odpovídají různým druhům pšenice. Krom nich bychom narazili na rozsáhlou skladbu vitamínů od C, přes B2, B3, B5, B12 až k E, K a dalším. Dále obsahuje pšenice enzymy, minerály, stopové prvky horčíku, vápníku, draslíku, aminokyseliny alanin, arginin a další. Nesmíme zapomenout ani na důležitý chlorofyl, který hraje velkou roli v celkovém účinku, jelikož dokáže bojovat s volnými radikály v našem těle. A co že to tyto látky způsobují?
 
Jak vlastně účinkuje?
Mladá pšenice má mnoho důležitých a zásadních účinků na naše tělo. Především nutno poznamenat, že funguje celkově blahodárně. Kvalitní zpracování nám dodává řadu enzymů, které tělo potřebuje. Tyto enzymy doplňují ty, které postupem času zpracováváme, jak tělo provádí určité biochemické reakce. Čím jsme starší, tím méně máme těchto enzymů, naše tělo tak slábne a je čím dál tím více náchylné účinkům volných radikálů. Dalším účinkem je zásadní zlepšování metabolismu, čímž výrazně ovlivňuje schopnost spalování tuků. Dá se tedy podotknout, že mladá pšenice působí proti obezitě, jelikož podporuje spalování. Měli bychom si zmínit i detoxikační schopnost. Její aktivní látky významně působí na škodliviny v našem těle. Dokáží je odbourat a následovně vyloučit, což napomáhá i našemu imunitnímu systému. To však není vše. Mladá pšenice dokáže stabilizovat i funkci našich střev. Jak?
 
Záněty střev a Mladá pšenice
Střevní problémy, narušená peristaltika, zácpy, průjmy, nic příjemného to není, že? To poznala i Ann Wigmore, která trpěla kolitidou. Jedná se o onemocnění, které se projevuje bolestmi a otokem břicha. Léčba je velmi náročná a zdlouhavá. Ann Wigmore vyzkoušela Mladou pšenici a uspěla. Zde je krásně vidět jak to vypadá, když má někdo jak teoretické, tak i praktické zkušenosti. Možná bychom mohli považovat výsledky za nedostatečně důvěryhodné. Roku 2002 však vyšla studie, kdy se podávala Mladá pšenice při ulcerativní kolitidě. Léčba byla tak zvaně dvojitě slepá, tedy ani doktor, ani pacient nevěděli co podávají a kdo dostane neúčinné placebo. U všech 26 pacientů, kterým byla podávána pšeničná šťáva, byly prokazatelné úspěšné výsledky. Došlo ke zlepšení vitality i kondice a ústupu příznaků. Dalo by se říci, že každá zelená potravina má kladné účinky na střeva. Mladá pšenice je v tom však expert.
 
Hubněme s Mladou pšenicí
Díky zastoupení látek, které naše tělo potřebuje, nedochází během diety ke ztrátám. Příjem všech důležitých živin tak zabraňuje tělu ve zpomalování metabolismu. Dalším účinkem je odbourání náhlé chutě na sladké a jiné kalorické pokrmy. Této náhlé chuti se také přezdívá Vlčí hlad. Zdravé a jednotné hubnutí navíc omezuje možnost vzniku Jo-Jo efektu, tedy rychlého nabrání ztracené váhy po ukončení diety. Obsah vlákniny zpomaluje vstřebávání kalorií z potravy a podporuje vyprazdňování. Velkou roli však hrají především trávící enzymy. Mladá pšenice obsahuje vysoké procento tak zvané lypázy, která je zodpovědná za trávení tuků. Jen pro představu. Výzkum enzymologa E. Howela prokázal, že lidé trpící extrémní obezitou mají malé množství enzymů zodpovědných za trávení tuků. Tudíž Mladá pšenice dopomáhá k jejich lepšímu trávení. Veškeré tyto účinky nás jistě překvapí a potěší. Jsou tu však i jiné, které jsou při nejmenším stejně zajímavé.
 
Pšenice proti rakovině
Nedá se sice říct, že by snad Mladá pšenice dokázala vyléčit toto smrtelné onemocnění. Nepůsobí ani jako dostatečná prevence. Na vznik rakoviny totiž působí mnoho efektů, mezi kterými je nejčastěji špatná strava, stres, nedostatek spánku, dobrovolné vystavování se účinkům jistých látek a tak dále. To vše a mnohem více bychom měli omezit, pokud chceme udělat maximum. Jak nám v tom může Mladá pšenice pomoci? Naprosto jednoduše - její látky totiž pomáhají odbourávat volné radikály, dokáží chránit buňky DNA před účinky těchto všudepřítomných látek a navíc detoxikují náš organismus od karcinogenních látek. Důležitá je i stimulace imunitního systému, která nás chrání zvenčí i zevnitř. Neměli bychom zapomenou ani na vlákninu. Díky jejím účinkům na naše střeva a podpoře trávení a vyprazdňování, Působí proti vzniku rakoviny tlustého střeva. u pacientů s nádorovým onemocněním navíc dokáže pomoci od vedlejších účinkům, jakými jsou například nevolnost, únava a snížená imunita. Také by vás zajímalo, jestli má vůbec nějaké záporné účinky?
 
Nežádoucí účinky
Jediné doporučení je pro těhotné a kojící ženy, nebo pro osoby, které se dlouho léčí s nějakou nemocí. V tomto případě by měla užívání Mladé pšenice předcházet konzultace s lékařem. Jinak, podobně jako u ostatních zelených potravin, nemá ani Mladá pšenice vedlejší účinky. Mohou se objevit průjmy nebo nevolnost. To je však následek detoxikace organismu. Měly by časem odeznít.
 
Jak nejlépe dávkovat?
V ideálním případě dávkujme 1 čajovou lžičku, tedy 2-3 naše odměrky a to 2-3x denně. V začátcích užívání bychom měli zvolit menší dávku a postupně ji navyšovat. Nejlepším obdobím pro užívání je jaro a podzim.
 
Jak nejlépe užívat
Jako nejlepší volba se jeví rozmíchání ve vodě - 200ml. Pamatujme však, že se nesmí míchat s horkou vodou, abychom nezničili důležité enzymy.
 
Dávkování
1 čajová lžička, 2-3 naše odměrky a to 2-3x denně.
 
 
 
Produkty obsahující Triticum spp. (Mladá pšenice)