Mladá pšenice - Prášek z obilniny
Mladá pšenice - Prášek z obilniny
Mladá pšenice - Prášek z obilniny
Mladá pšenice - Prášek z obilniny

Mladá pšenice
Prášek z obilniny

Triticum spp., Trictum, Wheatgrass, Weizen gras

Toto zboží již nenabízíme

Vyberte si podobné zboží z nabídky níže. Děkujeme

Podobné produkty
Kolem roku 1940 se svět dozvídá o "novém" doplňku pro stravu. Je jím Mladá pšenice. Proč je slovo "nový" v uvozovkách? Protože za tak nový není. Ji před více než 5000 lety o Mladé pšenici věděli staří Egypťané a obyvatelé Mezopotámie. Oblíbili si ji především pro její účinky a schopnosti. Postupem času na ni lidstvo zapomnělo. Pak ale přišla Ann Wigmore. Tato vědkyně zasvětila život zeleným potravinám, mezi které Mladá pšenice neodmyslitelně patří. Bez Ann bychom o ní nejspíše ani nevěděli. Sama pšenici užívala a popisovala účinky, které na ní měla. Díky tomu jsou její výroky často citované i v dnešní době. Dokázala tak prokázat působení na náš organismus.
Samotná výroba Mladé pšenice není nic jednoduchého. Rostlinka se musí posekat když doroste výšky cca 30 centimetrů. Po posekání se odšťavní a vysuší. Kritickým bodem je samotné sušení. Pokud by se zvolila moc vysoká teplota, došlo by ke zničení všech blahodárných látek a enzymů. Pšenice se tak suší pozvolně při teplotách kolem 31 stupňů celsia. Díky tomu si zachová veškeré látky. Jaké to jsou?
Co ve 100g Mladé pšenice nalezneme?
Energie 300kcal
Bílkoviny 22g
Sacharidy 40g
Tuky 2g
Chlorofil 300mg
Obsah tabulky není přesný, jelikož má každý druh pšenice má trochu jiné nutriční hodnoty. Ale i tak se od nich můžeme odrazit. Farmakologicky důležité jsou pochopitelně vitamíny, kterých obsahuje pšenice poměrně dost. Narazíme tak na vitamíny C, B2, B3, B5, B12, E, ale i K. Krom vitamínů nás budou zajímat i stopové prvky jakými je například hořčík, vápník, draslík a další. Podstatné jsou i aminokyseliny (agrnin, alanin....). Dále bychom narazili na velmi důležitý chlorofyl, nebo enzymy, o kterých si povíme něco za okamžik. Jak tedy vše dohromady působí?
Účinky Mladé pšenice
Vzhledem ke zmíněným látkám si můžeme prozradit pár účinků. Je jím například boj proti volným radikálům. Ten zajišťuje především chlorofyl, kterého je ve pšenici velké množství. Tím pádem se zlepšuje naše obranyschopnost, kterou potřebujeme čím dál tím více. Obsah vitamínů, především vitamínu C, k tomu ještě přispívá. Stejně tak i obsah aminokyselin a enzymů. U enzymů se na chvilku zastavíme. Mladá pšenice totiž obsahuje enzym zvaný Lypáza. Ten je zodpovědný za trávení tuků, což je jeden z účinků kterým přispívá Mladá pšenice pro štíhlou postavu. Účinků je pochopitelně více, my se nyní podíváme na ty pro nás využitelnější.
Pomoc při zánětech střev
Studie z roku 2002 zkoumala účinky Mladé pšenice na nemoc zvanou Kolitida. Projevuje se otokem a bolestmi břicha. Studie byla podpořena pokusy na skupině lidí, kterým byla podávána šťáva z Mladé pšenice. Šlo o takzvanou dvojitě slepou studii, kdy ani doktoři nevěděli, komu je podáváno placebo a komu ne. U výsledných 26 pacientů došlo ke zlepšení zdravotního stavu a potlačení projevů nemoci. To zažila i Ann Wigmore, která kolitidou také trpěla a pomocí svého objevu se jí povedlo nemoc zdolat.
Hubnutí a Mladá pšenice
Jak jsme již zmínili, enzymy v Mladé pšenici fungují jako podpora při trávení tuků. Jisté výzkumy enzymologa E. Howella prokázaly, že obézní lidé mají mnohem méně enzymů pro trávení tuků, než lidé běžné postavy. K tomu si přičtěme fakt, že Mladá pšenice dodává mnoho potřebných živin, které často během diet nedoplňujeme. Podporujeme tak zdravé hubnutí, které má menší sklony k JoJo efektu, nebo k takzvanému vlčímu hladu. Existují i studie, které se zaměřovaly na účinky Mladé pšenice vzhledem k hubnutí. Dosáhlo se výsledků, avšak nutno dodat, že byla razantně omezena strava.
Nežádoucí účinky Mladé pšenice
nemůžeme jen chválit a měli bychom se tak seznámit s možnými vedlejšími účinky. Možná nás to překvapí, ale ty nebyly u Mladé pšenice prokázány. Mohou se objevit průjmy, nebo nevolnost. To je však klasická reakce, která je způsobena detoxikací našeho organismu. Po pár dnech by měly tyto účinky odeznít. Jediné skupiny, které by měly konzultovat užívání se svým lékařem jsou těhotné ženy, kojící ženy a lidé s dlouhodobou léčbou.