Kolem roku 1940 se svět dozvídá o "novém" doplňku pro stravu. Je jím Mladá pšenice. Proč je slovo "nový" v uvozovkách? Protože za tak nový není. Již před více než 5000 lety o Mladé pšenici věděli staří Egypťané a obyvatelé Mezopotámie. Oblíbili si ji především pro její účinky a schopnosti. Postupem času na ni lidstvo zapomnělo. Pak ale přišla Ann Wigmore. Tato vědkyně zasvětila život zeleným potravinám, mezi které Mladá pšenice neodmyslitelně patří. Bez Ann bychom o ní nejspíše ani nevěděli. Sama pšenici užívala a popisovala účinky, které na ní měla. Díky tomu jsou její výroky často citované i v dnešní době. Dokázala tak prokázat působení na náš organismus.

Samotná výroba Mladé pšenice není nic jednoduchého. Rostlinka se musí posekat když doroste výšky cca 30 centimetrů. Po posekání se odšťavní a vysuší. Kritickým bodem je samotné sušení. Pokud by se zvolila moc vysoká teplota, došlo by ke zničení všech blahodárných látek a enzymů. Pšenice se tak suší pozvolna při teplotách kolem 31 stupňů celsia. Díky tomu si zachová veškeré látky. Jaké to jsou?

Co ve 100g Mladé pšenice nalezneme?

Energie 300kcal
Bílkoviny 22g
Sacharidy 40g
Tuky 2g
Chlorofil 300mg

Obsah tabulky není přesný, jelikož má každý druh pšenice trochu jiné nutriční hodnoty. Ale i tak se od nich můžeme odrazit. Farmakologicky důležité jsou pochopitelně vitamíny, kterých obsahuje pšenice poměrně dost. Narazíme tak na vitamíny C, B2, B3, B5, B12, E, ale i K. Kromě vitamínů nás budou zajímat i stopové prvky, jakými je například hořčík, vápník, draslík a další. Podstatné jsou i aminokyseliny (agrnin, alanin....). Dále bychom narazili na velmi důležitý chlorofyl, nebo enzymy, o kterých si povíme něco za okamžik. 

Nežádoucí účinky Mladé pšenice

nemůžeme jen chválit a měli bychom se tak seznámit s možnými vedlejšími účinky. Možná nás to překvapí, ale ty nebyly u Mladé pšenice prokázány. Mohou se objevit průjmy, nebo nevolnost. To je však klasická reakce, která je způsobena detoxikací našeho organismu. Po pár dnech by měly tyto účinky odeznít. Jediné skupiny, které by měly konzultovat užívání se svým lékařem jsou těhotné ženy, kojící ženy a lidé s dlouhodobou léčbou.

Vhodné pro

  • Osoby s problémovým trávením
Země původu

Zdravotní účinky

  • Zlepšuje trávení
Jiné názvy produktu

Bylinku můžete znát i pod cizojazyčnými nebo chybnými názvy. Triticum spp., Weizen gras, Wheatgrass, Trictum

UPOZORNĚNÍ

Vzhledem k nařízením Evropské Unie a současné legislativě nesmíme u produktů uvádět některé informace. Mezi ně například patří účinky jiné, než schválené EU, zmínky o užívání u některých produktů, nebo dávkování a vědecké studie.

Podobné zboží