Mladá pšenice - Prášek z obilniny
BIO
Mladá pšenice - Prášek z obilniny
Mladá pšenice - Prášek z obilniny
Mladá pšenice - Prášek z obilniny

Mladá pšenice
Prášek z obilniny

Triticum spp., Weizen gras, Wheatgrass, Trictum
Produkt z Nového Zélandu

Doručíme v pondělí 17.12.
Přihlašte se a získejte lepší cenu
Našim věrným zákazníkům dáváme lepší ceny.
Přihlásit se
Kolem roku 1940 se svět dozvídá o "novém" doplňku pro stravu. Je jím Mladá pšenice. Proč je slovo "nový" v uvozovkách? Protože za tak nový není. Ji před více než 5000 lety o Mladé pšenici věděli staří Egypťané a obyvatelé Mezopotámie. Oblíbili si ji především pro její účinky a schopnosti. Postupem času na ni lidstvo zapomnělo. Pak ale přišla Ann Wigmore. Tato vědkyně zasvětila život zeleným potravinám, mezi které Mladá pšenice neodmyslitelně patří. Bez Ann bychom o ní nejspíše ani nevěděli. Sama pšenici užívala a popisovala účinky, které na ní měla. Díky tomu jsou její výroky často citované i v dnešní době. Dokázala tak prokázat působení na náš organismus.
Samotná výroba Mladé pšenice není nic jednoduchého. Rostlinka se musí posekat když doroste výšky cca 30 centimetrů. Po posekání se odšťavní a vysuší. Kritickým bodem je samotné sušení. Pokud by se zvolila moc vysoká teplota, došlo by ke zničení všech blahodárných látek a enzymů. Pšenice se tak suší pozvolně při teplotách kolem 31 stupňů celsia. Díky tomu si zachová veškeré látky. Jaké to jsou?
Co ve 100g Mladé pšenice nalezneme?
Energie 300kcal
Bílkoviny 22g
Sacharidy 40g
Tuky 2g
Chlorofil 300mg
Obsah tabulky není přesný, jelikož má každý druh pšenice má trochu jiné nutriční hodnoty. Ale i tak se od nich můžeme odrazit. Farmakologicky důležité jsou pochopitelně vitamíny, kterých obsahuje pšenice poměrně dost. Narazíme tak na vitamíny C, B2, B3, B5, B12, E, ale i K. Krom vitamínů nás budou zajímat i stopové prvky jakými je například hořčík, vápník, draslík a další. Podstatné jsou i aminokyseliny (agrnin, alanin....). Dále bychom narazili na velmi důležitý chlorofyl, nebo enzymy, o kterých si povíme něco za okamžik. Jak tedy vše dohromady působí?
Účinky Mladé pšenice
Vzhledem ke zmíněným látkám si můžeme prozradit pár účinků. Je jím například boj proti volným radikálům. Ten zajišťuje především chlorofyl, kterého je ve pšenici velké množství. Tím pádem se zlepšuje naše obranyschopnost, kterou potřebujeme čím dál tím více. Obsah vitamínů, především vitamínu C, k tomu ještě přispívá. Stejně tak i obsah aminokyselin a enzymů. U enzymů se na chvilku zastavíme. Mladá pšenice totiž obsahuje enzym zvaný Lypáza. Ten je zodpovědný za trávení tuků, což je jeden z účinků kterým přispívá Mladá pšenice pro štíhlou postavu. Účinků je pochopitelně více, my se nyní podíváme na ty pro nás využitelnější.
Pomoc při zánětech střev
Studie z roku 2002 zkoumala účinky Mladé pšenice na nemoc zvanou Kolitida. Projevuje se otokem a bolestmi břicha. Studie byla podpořena pokusy na skupině lidí, kterým byla podávána šťáva z Mladé pšenice. Šlo o takzvanou dvojitě slepou studii, kdy ani doktoři nevěděli, komu je podáváno placebo a komu ne. U výsledných 26 pacientů došlo ke zlepšení zdravotního stavu a potlačení projevů nemoci. To zažila i Ann Wigmore, která kolitidou také trpěla a pomocí svého objevu se jí povedlo nemoc zdolat.
Hubnutí a Mladá pšenice
Jak jsme již zmínili, enzymy v Mladé pšenici fungují jako podpora při trávení tuků. Jisté výzkumy enzymologa E. Howella prokázaly, že obézní lidé mají mnohem méně enzymů pro trávení tuků, než lidé běžné postavy. K tomu si přičtěme fakt, že Mladá pšenice dodává mnoho potřebných živin, které často během diet nedoplňujeme. Podporujeme tak zdravé hubnutí, které má menší sklony k JoJo efektu, nebo k takzvanému vlčímu hladu. Existují i studie, které se zaměřovaly na účinky Mladé pšenice vzhledem k hubnutí. Dosáhlo se výsledků, avšak nutno dodat, že byla razantně omezena strava.
Nežádoucí účinky Mladé pšenice
nemůžeme jen chválit a měli bychom se tak seznámit s možnými vedlejšími účinky. Možná nás to překvapí, ale ty nebyly u Mladé pšenice prokázány. Mohou se objevit průjmy, nebo nevolnost. To je však klasická reakce, která je způsobena detoxikací našeho organismu. Po pár dnech by měly tyto účinky odeznít. Jediné skupiny, které by měly konzultovat užívání se svým lékařem jsou těhotné ženy, kojící ženy a lidé s dlouhodobou léčbou.
 
Jak si poradit s chronickou únavou?
17.května 2018
Máte pocit, že jste neustále unavení? Jste už unavení Vaší věčnou únavou? Únavu známe všichni při infekčních chorobách, při teplotě nebo delším večírku. Pokud je však únava dlouhodobá, je možná na čase se zamyslet a alespoň si přečíst nějaký článek. Botanic zná odpovědi na Vaše trápení! Zobrazit více
Nemůžete spát? Víme, jak na zdravý spánek!
16.března 2018
Spánek je neodmyslitelnou součástí našich životů. Dostatečný spánek nám dodá spoustu energie a pozitivní nálady. Pokud Vás ale trápí neustálá únava a nemůžete večer usnout, přečtěte si, jakou dodržovat spánkovou hygienu a jaké bylinky působí na nespavost! Zobrazit více
Jak skladovat bylinky
12.února 2018
Bylinky používáme k dochucování jídel, léčbě různých zdravotních neduhů a posílení těla a ducha. Víte ale, jak bylinky správně skladovat, aby neztratily své aroma, prvotřídní jakost a léčivé vlastnosti? Zobrazit více
Postupy sušení potravinových doplňků
12.února 2018
Potravinové doplňky dodávají organismu živiny, které nepřijme v dostatečné míře z běžné stravy. Příznivě ovlivňují naše zdraví a mohou působit jako prevence před onemocněním nebo podpořit stávající léčbu. Přemýšleli jste ale nad tím, jak se takové potravinové doplňky vyrábí? Používají se k tomu různé metody sušení, jež jsou šetrné k účinným látkám. Prozradíme vám, na jakém principu fungují jednotlivé postupy. Zobrazit více
Zatočte s bolestí přírodní cestou – bylinkami!
24.ledna 2018
Bolest nás dokáže ochromit a vyřadit z běžného provozu. Nenechte se jí ovládnout a vyzbrojte se bylinkami, které potlačí bolest a navrátí Vám ztracenou rovnováhu. Vyměňte chemické léky za bylinky s minimem nežádoucích účinků a zatočte s migrénou a různými bolestmi těla. Zobrazit více
Od baby kořenářky k moderním analytickým metodám
01.prosince 2017
Moderní doba je zvídavá a analytická. Nestačí jen zkušenosti našich babiček a moderních bylinkářů. Chceme vše vědět přesně. Zkoumáme, z čeho se byliny skládají, kolik a jakých látek obsahují a které z nich a v jakém množství jsou nám vlastně prospěné. Zobrazit více