Pistácie - Pražené, solené
Pistácie - Pražené, solené
Pistácie - Pražené, solené

Pistácie
Pražené, solené

Produkt z USA

Pistácie jsou oříšky skryté v tvrdé skořápce. Jsou známé pro svou zelenou barvu a skvělou chuť. Celý popis
Varianta: 250g
Přihlašte se a získejte lepší cenu
Našim věrným zákazníkům dáváme lepší ceny.
Přihlásit se
Mezi často vyhledávané oříšky patří i pistácie. Tyto skořápkovité plody menšího stromu jménem Řečík pistáciový se využívají již velmi dlouho. Jak přesně? To nikdo nedokáže s přesností říci, avšak dochované známky používání pochází z období kolem roku 6750 před naším letopočtem. Kdo by to byl řekl, že? Strom sám o sobě se nazývá také latinsky Pistacia vera, neboli Pistácie pravá. Původem mu jsou oblasti střední Asie a Blízkého východu. Postupem času se vlivem působení lidí rozšířil i po zbytku světa. Nalezneme ho tak v mnoha oblastech tropického pásu například v Americe, Africe, ale i Austrálii. Jen pro zajímavost - největším dodavatelem Pistácií jsou v dnešní době Spojené státy Americké a Írán. Za rok 2011 se vypěstovalo přes 472 tis. tun těchto chutných oříšků. Pojídání Pistácií je zdravé a velmi oblíbené. Proč oblíbené? Baví nás ten proces loupání, je to takový rituál. O účincích na lidský organismus si povíme něco za okamžik. Nejdříve si však povíme něco ke stromu samotnému. Jak jsme si již zmínili, vyhledává suché a horké klima. Je velmi odolný, dokáže snést výkyvy teplot v rozmezí -10 až +48 °C. Vyžaduje však přímé sluneční světlo, což ho odkazuje na pouštní nebo polopouštní oblasti. Sklízení a následné zpracování je poměrně náročné. Pistácie se sbírají ručně v malých trsech. Jeden strom dokáže vyprodukovat až 50 kilogramů těchto chutných oříšků. Chutných? Je pravda, že vždy chutné být nemusí. Jak poznat kvalitní pistácii? Jde to například vizuálně - skořápka musí být dostatečně otevřená, okrově hnědá a bez fleků. Samotný oříšek může být zabalen v jemné fialovo hnědé slupce uvnitř které se skrývá nazelenalý plod. Pokud tyto podmínky oříšek splňuje, nejspíše bude i chutný. No ale teď už se vrhněme na další zajímavé informace.
Složení pistácií
Pistácie jsou hned v několika ohledech prospěšné. Vlastně bychom mohli říci, že ve všech. Obsahují vysoké zastoupené minerálů, zdravých tuků, proteinů, draslíku, vitamínů, fosforu, vápníku, ale hlavně všech esenciálních aminokyselin. Proč jsme napsali hlavně? Esenciální aminokyseliny jsou unikátní v tom, že si je, na rozdíl od ostatních aminokyselin, nedokáže naše tělo vyrobit samo. Je tedy přímo závislé na jejich příjmu v naší potravě. Dalším podstatným obsahem je i měď, nebo železo. Pro představu - jeden šálek pistácií obsahuje půl denní dávky mědi. K čemu je důležitá? Podporuje tvorbu kostí, kolagenu, ale i červených krvinek. V pistáciích nalezneme i fytosteroly, které omezují vstřebávání LDL cholesterolu - ano, to je ten špatný. Co vše to přináší?
Pistácie pro zdraví
Některé nezávislé studie uvádí, že bychom měli sníst 15 pistácií denně, abychom tak pomohli našemu zdraví. To se může zdát spoustě z nás při nejmenším zvláštní. Každopádně - pohlédněme na složení a vše musí být jasné. Pistácie celkově prospívají našemu zdraví - antioxidanty bojují proti volným radikálů, čímž přispívají naší obranyschopnosti, vitamíny A a E detoxikují organismus, esenciální aminokyseliny stimulují imunitní systém, zvyšuje se příjem vlákniny, naopak omezuje příjem LDL cholesterolu, a tak dále. Teď by někdo mohl namítnout - no ale po oříšcích se tloustne. To přeci není pravda. Neexistují žádné důkazy, že by uvědomělá konzumace oříšků vedla k nabírání na váze. Naopak jsou velmi syté, plné zdravých tuků a bohaté na spoustu potřebných látek. Tak proč si je upírat?