Zelená káva - Extrakt ze semen arabica s obsahem 50% kyseliny chlorogenové v prášku
Zelená káva - Extrakt ze semen arabica s obsahem 50% kyseliny chlorogenové v prášku
Zelená káva - Extrakt ze semen arabica s obsahem 50% kyseliny chlorogenové v prášku
Zelená káva - Extrakt ze semen arabica s obsahem 50% kyseliny chlorogenové v prášku

Zelená káva
Extrakt ze semen arabica s obsahem 50% kyseliny chlorogenové v prášku

Coffea arabica
Produkt z Číny

Malá zelená semena kávy arabica, která jsou celosvětově známá pro své účinky na lidský organismus. Příprava je velmi jednoduchá, díky čemuž si můžeme vychutnat nápoj se zelenou kávou, který zároveň i prospívá našemu tělu. Celý popis
Doručíme ve středu 7.12.
Přihlašte se a získejte lepší cenu
Našim věrným zákazníkům dáváme lepší ceny.
Přihlásit se
 
Zelená káva není ani zelená potravina, ani nic nic podobného. Co tedy označuje výraz ZELENÁ káva (Green Coffee)? Z praktického hlediska se nijak neliší od klasické kávy, kterou pijeme. Jediný rozdíl je ve způsobu úpravy. Naše ranní káva, ten neodmyslitelný stimulant, kterým do sebe dostáváme kofein, je vlastně zelená káva - jen upražená. Co to pro nás znamená? Pražením se zničí většina aktivních látek, včetně tak zvaných fenolitických sloučenin. To je velká škoda, jelikož jsou například tyto sloučeniny pro nás prospěšné. Jak, to si povíme za chvilku. Zelená káva je tedy klasická arabica jen bez úpravy, v surovém stavu.

 

 
První zmínky o používání kávy pochází z oblastí dnešní Etiopie avšak dochované písemné známky datují používání kávy až do pozdějšího, patnáctého století. Za zemi původu se tedy považuje západoasijský Jemen. Od té doby ušla káva dlouhou cestu. Stala se neodmyslitelným produktem, který se nyní pěstuje ve více jak 70 zemích světa. To jen dokazuje, jak je vlastně důležitá.

 

 
Pokud by nás zajímalo izolování extraktu ze Zelené kávy, tak za to vděčíme francouzské firmě Berkem. Stalo se tak roku 2002, následné použití na sebe nenechalo dlouho čekat. Extrakt se stal součástí přípravků na hubnutí. Postupně se rozšířil do ostatních států Evropy, roku 2006 dokonce vyhrál jako doplněk stravy bronzovou medaili na konferenci Health Ingredienc Europe. Nejpřínosnější byl však rok 2008, kdy se extrakt dostává do Spojených států. Jak dobře víme, má tato země problémy s nekontrolovatelnou obezitou. Každý si tak dokážeme představit, jaký BOOM tam extrakt způsobil. Ale dost o historii, pojďme si říci něco o složení a ostatních tématech.

 

Co tedy Zelená káva obsahuje?
Jak jsme si zmínili v úvodu - tím, že není nijak tepelně zpracovávaná, nedochází ke zničení některých důležitých látek. Především se jedná o většinu antioxidantů, ale hlavně - fenolitické sloučeniny. Za nejdůležitější z nich můžeme považovat tak zvanou kyselinu chlorogenovou, jejíž účinky jsou hlavním důvodem působení Zelené kávy. Mezi další látky patří neodmyslitelně kofein, známý alkaloid, který má na svědomí například urychlování metabolismu a podobné účinky. Tyto dvě látky nás budou zajímat nejvíce. Proč?

 

Jak to vše účinkuje...
Musíme si uvědomit, jaké látky vlastně Zelená káva obsahuje. Kofein je známý a vyhledávaný stimulant s mnoha účinky na lidské tělo. Dokáže stimulovat centrální nervový systém, urychlovat metabolismus a celkově působit na náš tělesný stav. Díky tomu pomáhá odbourávat známky únavy, dodává energii a elán, který často postrádáme. Na druhé straně stojí kyselina chlorogenová. Jejím největším přínosem je kontrola cukru v krvi a metabolismu cukrů v našem těle. Dokáže štěpit škroby na cukry a celkově zpomalovat jejich vstřebávání. Tyto dva efekty přímo nabádají k jednomu hlavním použití, který Zelená káva nabízí - hubnutí.

 

Vedlější účinky
Než se dostaneme k exaktnímu použití, měli bychom si nejdříve povědět něco o vedlejších účincích. Vzhledem k obsahu kofeinu bychom si nesprávných používáním mohli způsobit nespavost. Nesprávným používáním se rozumí nedodržování stanovené denní dávky, nebo užívání před spaním. Užívání se také nedoporučuje osobám mladším 16 let, trpícím vysokým krevním tlakem, těhotným či kojícím ženám a lidem s kardiovaskulárními problémy. Za těchto okolností je nutná konzultace s lékařem.

 

Hubněme se zelenou kávou
Účinky kofeinu a chlorogenové kyseliny se skvěle doplňují, díky čemuž se Zelená káva využívá jako doplněk pro hubnutí. Jak to ale celé funguje? Kofein urychluje metabolismus, zvyšuje krevní tlak a tím dopomáhá k uvolňování tukových buněk. Dochází ke zvýšení termogeneze, při které se uvolněné tuky lépe pálí. Do toho kyselina chlorogenová ovlivňuje metabolismus cukrů a zpomaluje tak jejich trávení a vstřebávání. Oddaluje se tím pocit hladu. navíc dokáže štěpit škroby na cukr. Tyto účinky jsou schopny pomoci nám s redukcí tělesné hmotnosti. Nezapomínejme ale, že se jedná o doplněk, hlavní je tedy naše účast. Musíme zařadit zdravý pohyb a upravit jídelníček, aby byl dostačující a především zdravý. Na tyto faktory mnoho lidí zapomíná a spoléhá se jen na doplňky. Tento omyl pak vede k otázkám, které zpochybňují účinky Zelené kávy.

 

Je to podvod, nebo ne?
Historie Zelené kávy je bohužel doprovázena i značnou kontroverzí. Čím to? Jde především o celkový pohled lidí na všechny doplňky týkající se hubnutí. Účinky zelené kávy bohužel nejsou podloženy relevantní studií, která by jasně určovala, že to funguje. Na druhou stranu tato studie účinky ani nevyvrací, takže jsme opět na stejném bodě. Proběhlo pár studií, které se snažily prokázat účinky. Výsledky nebyly však prokazatelné, pokusy byly totiž provedeny jen na 16-40 lidech. To je vzhledem ke klasickým testům žalostně málo. Roku 2014 byla navíc v USA vznesena žaloba na jednu soukromou podnikatelku. Proces vyhrál žalobce a podnikatelka tak byla nucena zaplatit 9 milionů dolarů pokutu za šíření klamné reklamy a nekvalitního produktu. To co vydávala za Zelenou kávu totiž nejspíš ani Zelená káva nebyla. Je však chyba i na naší straně! Lidé si totiž myslí, že mohou jen ležet na pohovce, jíst a budou spolu s přípravky hubnout. Bohužel tomu tak není. Hlavní je naše účast v celém procesu. Jak to tedy je? Funguje, nebo nefunguje? To si musí každý zkusit sám, každopádně léta užívání a účinky aktivních látek mluví za vše.

 

Jak správně dávkovat
Ve vedlejších účincích jsme si zmínili, že bychom měli dodržovat dávkování. U 50% extraktu ze Zelené kávy se tato hodnota pohybuje na 1000 mg denně. Toto množství bychom ideálně měli rozdělit do dvou dávek - půlku 30 minut před snídaní a druhou půlku 30 minut před obědem. Je vhodné začít na nižších dávkách, které budeme postupně zvyšovat. Pozorujme, jaké bude mít Zelená káva účinky na naše tělo. Nezapomeňme na dodržování cyklu. Vzhledem k případnému vybudování resistencí je lepší užívat 3 týdny a následně týden vynechat.

 

Jakým způsobem užívat
Jelikož se jedná o prášek, není to jen mletá Zelená káva, ale extrakt ve formě prášku, je užívání opravdu jednoduché. V úvahu připadá rozmíchání prášku ve vodě a následné pití zelené kávy. K tomu postačí cca 200 mililitrů vody. Stejně tak můžeme Zelenou kávu přidávat i do jídla.

 

Dá se kombinovat?
Častým společníkem Zelené kávy v jejích účincích je Guarana a Garcinia cambogia. Zatímco Guarana pomáhá se stimulací organismu, urychluje odbourávání tukových buněk a tak dále, Garcinia omezuje samotné ukládání tukových buněk. Což je při hubnutí důležité.