Pomoc při bolesti kloubů: 20% SLEVA na Boswellii. Do neděle navíc pro objednávky nad 299 Kč DOPRAVA ZDARMA.

Botanic.cz
0 Kč 0
Získejte 20 Kč na první nákup pouhou registrací.
Kolik zbývá do dopravy zdarma
Nakupte ještě za 299 Kč
299 Kč
Dopravu máte zdarma
Přejít do košíku

Nemůžete spát? Víme, jak na zdravý spánek!

16.března 2018, Poradna

Neklidný spánek

Na první jarní den připadá Mezinárodní den spánku. Možná právě Vás trápí nekvalitní spánek nebo problémy s usínáním. Máme ale pro Vás dobrou zprávu: již se nemusíte trápit nespavostí a nedostatkem energie pro probuzení. Přinášíme Vám přínosné rady pro zdravý spánek, a jaké bylinky Vám pomůžou vyspat se dorůžova!

Dostatek spánku Vás nabije pozitivní náladou!

Žena na posteli

Spánkem strávíte v průměru třetinu života a díky němu nasbíráte nové síly a zregenerujete organismus. Dostatek spánku je nedílnou součástí zdravého životního stylu a dokáže nás ochránit před psychickými i fyzickými zdravotními problémy. Co udělat pro to, abyste si dokonale odpočinuli?

Choďte spát a vstávejte ve stejnou dobu

Dodržujte každý den obdobný spací režim. Ulehněte do postele vždy ve stejnou hodinu a vstávejte v podobnou dobu. Na nový spánkový režim si zvyknete již za sedm dní.

Mějte dostatek pohybu

Pravidelný pohyb zkvalitňuje spánek. Nemusíte se každý den trápit v posilovně, ale postačí každodenní kratší procházka.

Udělejte si teplou koupel

Teplá koupel uvolní celé tělo, sníží metabolickou aktivitu organismu a navodí pocit únavy. Tělo se tak lépe připraví na spánek.

Před spaním nejezte a nepijte povzbuzující nápoje

Když trávíte jídlo, zvýší se Vám tepová frekvence, která může znesnadnit usínání. Asi 4 až 6 hodin před spaním nepijte alkohol ani nápoje s kofeinem.

Nepospávejte během dne

Pokud si dopřáváte po obědě více jak 30minutový odpočinek, pravděpodobně se Vám bude večer hůře usínat.

Spěte v klidném prostředí s nižší teplotou

Před ulehnutím vypněte televizi nebo rádio a usínejte v naprostém klidu a tichu. Teplotu v ložnici si nastavte na 18 – 20 stupňů Celsia.

Nezapomínejte na spánkovou hygienu

Soužití

Každý z nás by měl dodržovat spánkovou hygienu, která usnadní usínání a zefektivní následný odpočinek.

  • Během dne omezte požívání kávy, černého a zeleného čaje, koly a energetických nápojů.
  • Naposledy jezte 3 až 4 hodiny před ulehnutím.
  • Ve večerních hodinách se vyhýbejte stresu a zpomalte tempo.
  • Před usnutím nekuřte, neboť nikotin povzbuzuje tělo.
  • Mějte na paměti, že postel a ložnice slouží pouze ke spánku a sexuální aktivitě.
  • Do postele uléhejte tehdy, když na Vás padne ospalost.
  • Ložnici před spaním vyvětrejte a zatemněte.
  • Jestliže neusnete do 30 minut, vstaňte a zklidněte se relaxační hudbou nebo horkou sprchou.
  • Před spaním se vyvarujte náročné fyzické aktivitě.
  • Nesledujte před spaním horory a snažte se vypnout svou mysl.
  • Vyčleňte si během dne čas, kdy budete přemýšlet nad svými problémy.

Bylinky na spaní jako nenávykové řešení

Kozlík lékařský

Jestliže spánkovou hygienu dodržujete a i přesto se Vám nedaří usnout, přichází na řadu pomoc z přírody. Vyzkoušejte čisté bylinné produkty a přesvědčte se, že skutečně fungují. Z jakých bylin si můžete připravit odvar před spaním?

Kozlík lékařský

Kozlík lékařský působí sedativně na centrální nervovou soustavu a podporuje spánek. Nejúčinnější je odvar z kořene Kozlíku, který dokáže uvolnit mysl, zbavit neklidu a ulevit při bolestech hlavy.

Meduňka lékařská

O Meduňce lékařské je známo, že má uklidňující účinky. Navozuje pocit klidu, snižuje krevní tlak a podporuje zdravý spánek. Zároveň harmonizuje zažívání a tiší bolesti hlavy a břicha.

Bylinná směs

Bylinné směsi obsahují několik bylin, které usnadňují usínání a celkově zkvalitňují průběh celého spánku. V těchto bylinách nalezneme kromě zklidňujících bylin také rostliny zpříjemňující chuť – citronovou kůru nebo květy pomerančovníku.

Autor článku
Radka Kelichová
Copywriterka
16.března 2018, Poradna
Líbí se vám tento článek? Tak ho nasdílejte:
Facebook INSTAGRAM
Podobné články
Kategorie
Vyhledat článek
Populární články
Nejčastější štítky
Zobrazit další